Het dieet zonder dieet: top 3 tips voor het creëren van een gezonde levensstijl

0 Comments

Alle diëten hebben een houdbaarheidsdatum en gangbare diëten zijn op de lange termijn niet houdbaar. Maar waarom? Diëten zijn vaak onhoudbaar omdat ze te beperkend zijn, te weinig variatie of te ingewikkeld zijn. Dit kan er op ten duur leiden dat je eetaanvallen krijgt of ongemotiveerd en lusteloos wordt.

Dus, hoe kun je beginnen met een gezonde levensstijl?  Om een ​​gezond lichaamsgewicht te behouden en een ideale lichaamssamenstelling te hebben, moeten we het idee van diëten schrappen en in plaats daarvan naar onze algehele levensstijl kijken. We kunnen dit bereiken door zaken als een verhoogd waterverbruik, regelmatige lichaamsbeweging en een betere nachtrust op te nemen.

Lees verder en ontdek hoe diëten niet alles zijn wat ze zijn en hoe een andere benadering moet worden gebruikt voor een lang leven en duurzaamheid!

Top 3 tips voor het creëren van een gezonde levensstijl

Om een ​​gezond lichaamsgewicht te behouden en een ideale lichaamssamenstelling te hebben, moeten we het idee van diëten schrappen en in plaats daarvan naar onze algehele levensstijl kijken.

Dit kunnen we bereiken door zaken als een verhoogd waterverbruik en regelmatige lichaamsbeweging op te nemen. Dus hier zijn onze top drie suggesties voor het leiden van een gezonde levensstijl. Elk is even belangrijk, en als je ze combineert, zul je je al snel meer vervuld voelen.

Lees verder om te leren hoe we onze manier van leven kunnen veranderen.

1. Verander je levensstijl, niet je dieet

Het creëren van een gezonde levensstijl vereist waarschijnlijk geen drastische veranderingen, eerder kleine hapklare veranderingen die langzaam en geleidelijk in de tijd kunnen worden geïntegreerd om te helpen bij het opbouwen van gezonde routines die vervolgens gezonde gewoonten vormen die, wanneer gecombineerd, een gezondere levensstijl opleveren.

Het vormen van een gezonde levensstijl is een marathon, geen sprint, springen in alle geweren laaiend leidt onvermijdelijk tot vallen van de wagen en terugkeren naar ongezondere gewoonten!

Laten we met dit in gedachten beginnen met waterverbruik en lichaamsbeweging!

2. Uw waterverbruik verhogen

Aangezien het menselijk lichaam voor 60% uit water bestaat, is het geen verrassing hoe belangrijk water is om het lichaam efficiënt te laten werken.

Hieronder hebben we een aantal tips opgesomd om u te helpen de voordelen van water te realiseren en doorgaans hoeveel u zou moeten drinken.

Advies over waterverbruik

  • Als algemene vuistregel moeten we ernaar streven om dagelijks 2,5 liter te drinken, waarbij deze hoeveelheid indien nodig toeneemt als gevolg van het weer, meer lichaamsbeweging en een verhoogde inname van voedingsvezels.
  • Niet genoeg water drinken leidt mogelijk tot uitdroging, vermoeidheid, hoofdpijn, slechte spijsvertering en verminderde mentale helderheid.
  • 2,5 liter komt ongeveer overeen met 5 pints water, dus een goed startpunt dat meer is dan een hap, is om elke ochtend 1 pint water te drinken bij je ontbijt.
  • Blijf 1/2 week lang 1 pint water drinken bij je ontbijt en het wordt al snel net zo routine als tandenpoetsen! Als je deze eerste stap eenmaal hebt overwonnen, voeg je nog een halve liter water toe aan je lunch… enzovoort.

Het gebruik van dit eenvoudige maar vooruitstrevende concept betekent dat het aannemen van een gezondere levensstijl minder ingrijpend wordt naarmate we er in de loop van de tijd geleidelijk aan gewend raken, wat resulteert in meer duurzaamheid. Probeer het eens!

3. Uw trainings-/activiteitsniveaus verhogen

Voor volwassenen van 19-64 jaar beveelt de NHS twee keer per week krachttraining aan om aan alle belangrijke spiergroepen te werken. Het wordt ook aanbevolen om wekelijks minimaal 150 minuten matig intensieve activiteit of 75 intensieve activiteiten te voltooien, waarbij de oefening gelijkmatig wordt verdeeld over 4-5 dagen per week. Is hier fysiotherapie bij nodig? Dan kan je Fysio de Schulpen hier inzetten.

Bovendien beveelt de NHS aan de tijd die besteed wordt aan zitten, liggen te verminderen en lange perioden van niet bewegen te onderbreken met wat lichte activiteit.

Dit moet natuurlijk een langzame progressieve toename van onze trainingsniveaus zijn om onszelf niet te overweldigen! Desalniettemin is ervoor zorgen dat we na verloop van tijd aan deze trainingsrichtlijnen voldoen zo belangrijk voor onze gezondheid en welzijn dat er geen beter moment is om te beginnen dan nu!

Regelmatige lichaamsbeweging werkt ons cardiovasculaire systeem, wat resulteert in een fitter en sterker hart en longen, onze spieren ontwikkelen zich sterker, waardoor alledaagse taken zoals lopen, traplopen en hardlopen minder moeilijk worden. Onze mentale gezondheid verbetert ook door de krachtige afgifte van endorfines…

De lijst met voordelen van regelmatige lichaamsbeweging is echt eindeloos!

Wil je meer weten over de voedingsdiensten of fysiotherapie behandelingen die Fysiotherapie de Schulpen aanbiedt of wil je graag samenwerken met een van onze fysiotherapeuten om een ​​individueel trainingsplan op te stellen om regelmatige lichaamsbeweging veilig in je routine op te nemen? Neem dan contact op met een van onze fysiotherapeuten of kom langs in onze praktijk!